• 2 ماه پیش

  • 239

  • 26:42

آنابل-پرونده های ماورالطبیعه اد و لورین وارن-قسمت1

پادکست شبستوری | podcast shabstory
1
توضیحات

اد و لورن وارن چند دهه قبل از اینکه با سری فیلم‌های کانجورینگ جاودانه شوند، یکی از معروف‌ترین و البته بدنام‌ترین محققین ماوراءالطبیعه در جهان بودند. آن‌ها طرفداران و منتقدان زیادی داشتند و محال بود کسی طرفدار اتفاقات فراطبیعی باشد و اسمشان را نشنیده باشد.زوج وارن در نیم قرن گذشته به عنوان متخصصان برجستۀ آمریکایی در موضوعات ارواح و شیطان‌شناسی مطرح بوده‌اند و پروژه‌های عجیبشان در لیست پرمخاطب‌ترین پرونده‌های فراطبیعی جهان قرار دارد.

وارن‌ها ادعا می‌کردند در طول حرفۀ خود بیش از 10000 پرونده را بررسی کرده‌اند! آن‌ها برای اینکه ثابت کنند گزارشات‌شان واقعی است، از افراد مختلفی مانند پزشکان، محققان، افسران پلیس، پرستاران، دانشجویان و اعضای جبهه روحانیت کمک می‌گرفتند و آن‌ها را به شهادت دادن دعوت می‌کردند.از زندگی وارن‌ها و پروژه‌های مرموزشان بیش از ده‌ها کتاب، فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و مستند اقتباس شده که معروف‌ترین آن‌ها فرنچایز سینمایی «کانجورینگ» (یا احضار) و آنابل است. البته نباید مجموعه فیلم‌ها و کتاب‌های ترسناک The Amityville Horror را فراموش کنیم.

اولین پرونده عجیب و بحث‌برانگیز آن‌ها عروسک تسخیرشده آنابل بود. ماجرایی که به لطف سری فیلم‌های احضار (کانجورینگ) به گوش جهانیان رسیده است.

ماجرای آنابل از این قرار بود که یک پرستار دانشجو به نام «دونا» یک عروسک از برند Raggedy Ann از مادرش هدیه گرفت. هنگامی که دونا عروسک را به آپارتمان خود برد، او و هم‌اتاقی‌اش متوجه شدند این عروسک اغلب موقعیت خود را تغییر می‌دهد و از اتاقی به اتاق دیگر می‌رود.

آن‌ها یادداشت‌های پراکنده‌ای را در اطراف آپارتمان پیدا می‌کردند که روی آن با خطی کودکانه نوشته بود:به من کمک کن!

ما در پادکست شبستوری،به سراغ دست نوشته های خانواده وارن رفتیم وبدون هیچ کم یا اضافه ای روایتگر پرونده آنابل شدیم.


با صدای
سینا صالحی

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads